I juni skrev vi om at Bing Shopping (Microsoft Ads) nå endelig var tilgjengelig i Norge, og etter testing gjennom sommeren har vi spennende resultater vi kan dele sammen med vår kunde Telmo.
Telmo Control er et familieeid selskap som driver med salg av motordeler, båtutstyr og spesialprodukter til industrien. Telmo har kvalitetsprodukter til både bedrifts- og privatkunder, og fyller i august 2021 50 år. Det er med andre ord en velkjent og godt etablert bedrift som vi har vært så heldige å få jobbe med i mer enn 2 år nå.
Siden starten av vårt samarbeid har vi hjulpet Telmo med annonsering i Google Ads for telmo.no og verktoyspesialisten.no. De ønsket også tidlig å prøve annonsering i Microsoft Ads (tidligere Bing Ads), og når Bing Shopping ble lansert så ble dette et naturlig steg videre for Telmo. Annonseringen i Microsoft Ads hadde både før og etter introduksjonen av Shopping gitt noen tydelige trender sammenlignet med “storebroren” Google Ads.
Erfaringen med Bing Shopping for Telmo er foreløpig begrenset med kun to måneder med aktiv annonsering. Datagrunnlaget er således for lite til å trekke absolutte slutninger, men tallene er veldig lovende og med det verdt å dele.
Nøkkeltall fra Bing Shopping hittil:
Som tallene viser så er Bing Shopping en svært lønnsom og kostnadseffektiv kampanje for Telmo, og et fint tilskudd i deres markedsmiks. Vi fortsetter optimaliseringen fremover og satser på enda bedre resultater i tiden som kommer.
Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere dersom du er nysgjerrig på Bing Shopping og ønsker å teste dette for din nettbutikk. Vi bistår gjerne med oppsett og håndtering av denne kampanjetypen for at du skal få mest mulig ut av din investering.
E: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
T: +47 911 71 325
A: Karl Johans gate 20, 0159 Oslo