
Sportypluss – Vi topper laget!
Hvem er Sportypluss
Sportypluss ble i 2011 startet av søstrene Hanne Gravås og Torunn Fjørtoft. De selger klær til kvalitetsbevisste og aktive jenter som er opptatt av komfort og passform. I løpet av årene har de blitt eksperter på å tilby plagg som får deg til å føle deg fantastisk enten du skal på trening, tur, jobb eller bare skal kose deg hjemme. Dette uavhengig av om du er en størrelse 42 eller 56.
En god start
Våren 2019 valgte Sportypluss å gi Hensikt tilliten til å styre deres Google Ads konto, noe som skulle vise seg å bli starten på et fruktbart og ikke minst veldig trivelig samarbeid. På dette stjernelaget befinner også forretningsutvikling og kommunikasjonsbyrået «Folksnakk» seg som gjør at vi er godt dekket på både strategisk forankring og gjennomføring av tiltakene vi enes om. I løpet av 2019 økte antall transaksjoner fra Google Ads med 221% sammenlignet med året før. Månedlige statusmøter og daglig kontakt gjorde at vi ble godt kjent det første året noe som visket ut det klassiske kunde-leverandør forholdet og erstatter dette med en følelse av å være et lag som jobber mot samme mål: - Nemlig å etablere Sportypluss som den eksperten på passform for sin målgruppe som de faktisk er.
Godfotteorien
Hvordan presterer et lag best mulig? Ifølge Nils Arne Eggen gjelder det å gjøre det man er best til samt «Spæll kvarander god». Dette er direkte overførbart til hvordan vi jobber i «Team Sportypluss». Etter den gode starten i 2019 fikk Hensikt ansvar for annonsering for Facebook, Instagram, og programmatisk annonsering i tillegg til Google Ads. Samtidig jobber Sportypluss kontinuerlig med utfyllende innhold om deres produkter krydret med SEO-tilpasset tekst og Hensikt som sparringspartner på SEO og CRO.
Annonsering under pandemien
Ambisjonene for 2020 var høye og vi tok fatt på året med friskt mot etter et godt fjorår og en enda bedre start på første kvartal 2020. Så kom 11. mars, verden stoppet litt opp og kjøpsatferden like så. - Eller gjorde den det? Det som er styrken til et samspilt lag, er evnen til å tilpasse seg nye utfordringer raskt. Over natten gikk Sportypluss fra å kommunisere budskap om trening og turgåing i fellesskap til å sette fokus på hjemmetrening og utendørsaktiviteter i «den nye hverdagen». Fakta var at kundegruppen brukte enda mer tid på nettsurfing og netthandel. Mange bedrifter valgte litt avventende å stoppe sin annonsering, men Sportypluss fortsatte, og jobbet samtidig enda hardere og mer målrettet, noe som førte til en knallbra vår og veldig god respons i alle digitale kanaler. Nå fortsetter vi i 2021 med en langsiktig plan, men snur oss fort rundt dersom det skulle dukke opp pandemier eller lignende som f.eks starten på Ragnarokk skulle inntreffe - Vi er uansett klare!
Suksessformelen
Nøkkelen til suksess er egentlig ganske enkel, samtidig som den er like komplisert; Gjensidig tillit, åpenhet, og respekt for at vi er eksperter innen hvert vårt fagområde sørger for at vi lykkes. Sportypluss er spesialister på sine kunder, mens Hensikt er eksperter innen digital markedsføring. Filosofien til Hensikt er å vokse med sine kunder, og dette er vårt samarbeid med Sportypluss et premieeksempel på.
Er vi en god match?
Trenger du en digital sparringspartner som tenker langsiktig og skjønner dine behov? Da kan du ta en prat med Christian på tlf. 984 52 744 eller send en mail på
