• Hensikt har spisskompetanse på betalt annonsering

Hvorfor betale for annonsering?

Det er ikke alltid like lett å nå ut til det publikummet man ønsker, derfor må man i mange tilfeller ty til betalt annonsering

Når man vet hvor man skal og har tro på planen om hvordan man skal komme dit, så vil betalt annonsering i de fleste tilfeller være et viktig verktøy for å nå målene.

Man har en nettside med godt innhold, som er godt tilrettelagt for gi potensielle kunder det de er på jakt etter, og man har godt tilrettelagte plattformer for betalt annonsering. Da er det på tide å fortelle om dette til alle man ser på som potensielle kunder.

Hvor skal man begynne?

For å vite hvor man skal annonsere må man vite hvem man skal påvirke. Hvis man har lagt et godt grunnlag i nettside og andre kanaler vi eier selv, så vet man forhåpentligvis mye om hvem man ønsker å kommunisere med. Hvis ikke er det på tide å skaffe seg målgruppeinnsikt fra alle tilgjengelige kilder. Denne jobben kan man gjøre selv, eller få hjelp til fra byråer som oss.

Vi vet hvem vi vil snakke med

Når vi vet hvem vi skal snakke med så finnes det mye innsikt som kan hjelpe oss å finne ut hvor vi kan finne dem. Når vi begynner denne jobben finner vi stort sett ut at de vi ønsker å treffe finnes i flere enn en kanal. De fleste av oss ser på TV, vi er på Facebook, vi leser nettaviser og søker etter alt mellom himmel og jord i søkemotorene. Noen av oss leser til og med aviser på papir, lokale og nasjonale aviser, og så hører vi på radio og podcast til og fra jobb. Det er med andre ord et univers av muligheter til å nå ut til våre målgrupper.

Hvordan finner vi ut den miksen av medier som passer best for oss?

Vi prøver og vi feiler.

Vi vet ikke hvilken miks som passer for akkurat deg, men vi har en god ide om hvor vi skal starte testingen. Noen målgrupper bruker noen medier oftere enn andre. De eldre generasjonene ser mer på lineær TV enn de yngre, og de yngre er mer på Tiktok enn de eldre. De som bruker digitale plattformer til inspirasjon bruker Pinterest og Instagram enn de som primært bruker digitale kanaler til nyheter og nytte. Og så er mange av oss representert i flere målgrupper til forskjellig tider av døgnet, uken eller året. Alt dette kompliserer bildet,men gir oss også en glimrende mulighet til å nå ut med forskjellig budskap til forskjellig tid, vi kan treffe våre potensielle kunder med budskap som treffer dem der de er akkurat når de er der. Tenk deg at du står og venter på bussen en morgen når den første frostnatten har kommet, og så har du glemt hvor du pakket bort lua for sommeren. Ville det ikke da fungere godt å servert en annonse for årets nye luer når du endelig hadde fått satt deg i et varmt sete i bussen?

Vi må teste oss fram

Vi vet stort sett hovedlinjene, men vi må teste oss fram for å finne detaljene som avgjør om vi lykkes veldig godt, eller bare godt. Nøkkelen til å lykkes ligger i å skape hypoteser som vi tester i en struktur som gjør det effektivt å videreføre det som fungerer, og kutte bort det som ikke fungerer. Å feile er bra hvis man lærer av det. Og det er vi i Hensikt flinke til.

Les mer om de betalte kanalene ved å klikke deg inn under.

"Vi sørger for at all betalt annonsering er gjennomtenkt og riktig plassert"

Marlin Norum
Rådgiver - Hensikt

Hensikt har gode avtaler på distribusjon med de fleste mediehusene i Norge.

Ønsker du å lære mer om betalt annonsering?

Kontakt din lokale rådgiver:

Kontakt

E: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
T: +47 911 71 325
A: Karl Johans gate 20, 0159 Oslo

Google Partner