
Native
Visste du at du ser native annonser hver dag i nettavisene? Dette er artikler som ser ut som redaksjonelt innhold, men som egentlig er sponset av en aktør. Har du vurdert native annonser som bedrift? La oss gi deg noen gode råd på veien!
Hva er native annonsering?
En native annonse, slik som navnet tilsier, opererer som en “innfødt annonse” ved at den matcher annet innhold i form og funksjon på plattformen eller nettsiden den vises på. Med dette oppleves den i mange tilfeller som mindre påtrengende enn eksempelvis bannerannonser. Grunnet dens ofte gunstige plassering får disse annonsene ofte mye høyere klikkrater (CTR) enn andre annonser, i tillegg til at brukere ofte bruker mye mer tid på disse type annonsen enn andre.
Hvilke resultater kan man oppnå med native annonser?
En native annonsen sin evne til å skape engasjement kommer ikke bare fra dens plassering eller utforming. Innholdet og utseende er de viktigste delene å forstå for å utnytte denne annonsetypen best mulig. Det er viktig å forstå hvordan du ønsker å presentere bedriften i dette miljøet, og riktig valg av innhold er viktig her.
Native annonser kan være en stor bidragsyter til å skape tillit til din merkevare, hvis du forteller historien riktig. Ved å eksempelvis gi ekstra informasjon om fordelene med produktet/tjenesten du tilbyr hjelper du forbrukeren til å tilegne seg riktig kunnskap om din bedrift over tid. Med dette gir du også noe tilbake til forbrukeren. Alt dette i tillegg til plasseringer som blir lagt merke til, gjør native annonser til et kostnadseffektivt annonseformat det kan være lurt å ha med i markedsmixen.
Trenger du hjelp med native annonsering?
Synes du at native annonser virker interessant og ønsker noen å sparre med for å være sikker på at du får mest mulig ut av ditt markedsbudsjett? For oss i Hensikt er det viktig at våre kunder har størst mulig kompetanse og derfor holder vi kurs for mange av våre kunder, enten spesialtilpasset en til en, eller i større grupper. Dette gjør at kundene våre forstår hvordan vi jobber og på den måten utfordrer oss til å stadig utvikle vår kompetanse. Denne måten å jobbe med kundene på sikrer at alle får mest mulig ut av det kompetansemiljøet vi har bygget på tvers av alle fagdisipliner i det som kalles digital markedsføring.
Hvis du trenger sparring eller kurs eller ønsker du rett og slett at vi skal gjøre jobben så er det bare å ta kontakt med en av våre flinke rådgivere!