Sosiale medier
Hva er sosiale medier og hvilke sosiale medier finnes? I 2004 lanserte Mark Zuckerberg “Thefacebook” som en intern plattform for kommunikasjon beregnet på studenter på Harvard. Dette ble en så stor suksess at det kort tid etter åpnet det for andre universiteter. Resten er historie.
Vi har i dag et stort utvalg av sosiale medier som benyttes daglig og mange av disse mange ganger daglig. De sosiale mediene har i stor grad gått fra å være sosiale møtesteder til å bli en samling for alle som vil arrangere noe, offentlig eller privat, et sted hvor likesinnede kan møtes i grupper og dele felles interesser og, ikke minst, en markedsplass for annonsører i alle former og farger.
Markedsplassen
Denne markedsplassen har blitt en av bedrifter aller viktigste steder for å kommunisere med eksisterende og nye kunder. Målgruppen til de sosiale plattformene var ikke de profesjonelle markedsførerne, men små og mellomstore bedrifter som skulle kunne gjøre alt selv. Derfor er plattformen tilrettelagt for dette formålet, og svært mange bruker disse plattformene som self-service-plattformer for annonsering og får veldig mye igjen for dette. Og så har vi de profesjonelle kjøperne.
Hvordan få mest mulig ut av annonsering i sosiale medier
For å få mest mulig ut av sosiale medier må vi kjenne kundene våre. Alle plattformene som finnes der ute har store mengder data som vi kan bruke til vår fordel, men det er ikke alltid like enkelt å navigere i alle mulighetene. Derfor er det mange byråer, som oss, som har spesialisert seg på å lære mest mulig om hvordan man kan utnytte mulighetene som ligger i disse plattformene. Klikk deg inn under for å lære mer om de forskjellige plattformene.