Skip to main content
Annonsering på Linkedin

LinkedIn

Ønsker du å nå ut til bedrifter og relevante ansatte med din markedsføring? Da er LinkedIn en ideell kanal for deg. Målrettingsmulighetene på LinkedIn er helt unik, grunnet informasjonen man må oppgi ved oppretting av profil. La oss gi deg noen gode råd og tips på veien før du starter annonseringen på LinkedIn!

Hva er LinkedIn?

LinkedIn er det største profesjonelle mediet som tilbyr bedrifter som driver B2B en ideell plattform. LinkedIn brukes av personer til å knytte kontakter, finne rett jobb, styrke faglige relasjoner og kunnskapsdeling. For bedrifter er dette en ideell plattform for å fortelle om hvem du er, hva du tilbyr og være en attraktiv arbeidsplass. For å øke synligheten på LinkedIn kan man lage annonser for å markedsføre sine produkter eller tjenester, da gjerne i B2B-markedet. 

Brukerne på LinkedIn utgjør 29% av befolkningen, hvor halvparten har 5-årig universitets- eller høyskoleutdanning. Formålet med LinkedIn er å knytte sammen profesjonelle for å skape et samfunn som gir dem mulighet til å dele informasjon for å gjøre dem mer produktive og vellykket.

Hvorfor annonsere på LinkedIn?

LinkedIn er en unik kanal for annonsører da dette samler akademikere på ett sted. Kanalen sin sterke side er muligheten til å segmentere etter data som stillingstitler, stillingsfunksjoner og bransje. Dataen er helt unik sammenlignet med andre kanaler, da medlemmene er nødt til å legge inn dette av informasjon når de oppretter profilen sin. Dette gjør det mulig for deg som annonsører å treffe de rette menneskene gjennom LinkedIn!

Hvem bruker LinkedIn?

  • 1 234 000 nordmenn har profil på LinkedIn. 
  • 58 % av brukerne er menn. 
  • 40 % av alle som har LinkedIn-profil bruker kanalen daglig eller ukentlig. 

Mer spesifikt kan man spesielt nå unge menn, siden nesten 60% av brukerne er menn og over en halv million av de er under 40 år. Og faktisk er de vist at menn bruker plattformen oftere enn kvinner - ca. 19 % menn bruker LinkedIn daglig, men til sammenligning er det kun 9 % kvinner som gjør det. Det er noe å tenke over når du skal sette i gang annonseringen!

Trenger du hjelp til å annonsere på LinkedIn?

Tenker du at LinkedIn kan være en spennende kanal for din bedrift? Ta kontakt med oss i Hensikt i dag, så gir vi deg råd om hvordan du kan være synlig på LinkedIn og eventuelt andre kanaler som bør inkluderes i din markedsstrategi.