Er du nysgjerrig på Pinterest og hvilke muligheter du har som annonsør? Det skjønner vi, for dette er både en billig og effektiv kanal. Les mer om hvorfor du bør annonsere på Pinterest, og hvorfor denne kanalen er ideell for deg som bedrift!
Pinterest er en visuell søkemotor og en av de største (og beste) digitale plattformene for å utforske inspirerende innhold til ulike prosjekter. Mange bruker Pinterest for å få inspirasjon og idéer til ting som oppskrifter, interiør og mote.
Pins på Pinterest kan ses på som ideer og inspirerende innhold folk oppretter, finner og lagrer fra rundt om på nettet. Når du klikker på en Pin, blir du dermed tatt til den relaterte nettstedet hvor du kan finne ut hvordan du lager eller hvor du kjøper det Pinnen viste. I tillegg kan du bruke Lagre-knappen for å lagre dem på tavlene dine.
Pinterest er en ypperlig kanal å bruke hvis du ønsker å engasjere eller inspirerer dine potensielle kunder. Ved å være tilgjengelig og oppdatert med dine produkter på Pinterest gjør du det lettere for dine potensielle kunder å finne deg og bruke dine produkter som inspirasjon.
Ca. 25% av Norges befolkning har en Pinterest konto og 1 av 3 av disse sier de bruker plattformen ukentlig eller oftere. På grunn av dette er Pinterest fortsatt en veldig billig kanal å annonsere på sammenliknet med andre sosiale medier. I tillegg er annonser på Pinteres veldig godt integrert med resten av innholdet på plattformen. Dette gjør at annonsering på Pinterest gjør din merkevare veldig synlig for brukeren som er der og kun på det innholdet som passer dine produkter og tjenester best.
Tenker du at Pinterest kan være et interessant produkt for din bedrift? Ta kontakt med oss i Hensikt, så gir vi deg råd om hvordan du kan være synlig på Pinterest og i andre sosiale kanaler.
E: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
T: +47 911 71 325
A: Karl Johans gate 20, 0159 Oslo