
Ny nettside til bedriften?
Nettsiden er stedet hvor det hele starter. Dette er din butikk, ditt utstillingslokale og ditt møterom - det er er hjemme hos deg. Derfor er det avgjørende at nettsiden gjenspeiler den du er, slik du ønsker at potensielle kunder eller samarbeidspartnere skal oppfatte deg. Alle vet at førsteinntrykk er viktig, og hvis første møte med din bedrift ikke står til forventningene, så vil veien tilbake være veldig lang. Har du noen spørsmål om nettsideproduksjon? Ta kontakt med oss i Hensikt i dag!
Hva bør man tenke på ved produksjon av ny nettside?
Å kjøpe trafikk, eller markedsføre for å få folk til å komme på besøk, er ikke så vanskelig. Det handler om å bruke nok penger i de rette kanalene. Men det som faktisk er vanskelig er å få de rette menneskene på besøk, og samtidig få de til å gjøre en ønsket handling. Dette betyr at du må fylle nettsiden med det rette innholdet for å tiltrekke deg de rette menneskene, og samtidig må du sørge for at nettsiden din er laget på en måte som motiverer besøkende til å gjør det du ønsker. Det kan være å gjennomføre et kjøp, ringe deg, kontakte deg gjennom et kontaktskjema eller sende en epost. For å få flest mulig til å kommunisere med deg må du sørge for at nettsiden har minst mulig friksjon og mest mulig motivasjon. Disse fagområdene kalles for SEO, eller søkemotoroptimalisering, og CRO, eller konverteringsoptimalisering.
Gode nettsider skal engasjere brukeren til å bruke tid på å bli kjent med din merkevare. For å oppnå dette er du avhengige av å tilby innhold som gjør at den besøkende blir værende for å utforske så mye som mulig av det du tilbyr og i tillegg komme tilbake senere for å utforske mer. Dette betyr at det ikke er nok å lage en god nettside og fylle den med godt innhold en gang, man må fylle på med relevant og spennende innhold kontinuerlig for å holde nettsiden levende.
Hvordan skriver man godt innhold til nettsiden?
Å skrive godt innhold på nettsiden kan være både vanskelig og utfordrende. For hva er egentlig godt innhold? Og hvem skal det være "godt" for? Vi vet med sikkerhet at de fleste bedriftseiere ønsker å si svært mye til sine kunder, men sjelden harmonerer det helt med hva kunden faktisk ønsker å vite.
Noen vanlige fallgruver ved nettsideproduksjon er:
Undervurdering av tid og kostnad knyttet til innholdsproduksjon
SEO og CRO blir ofte tilknyttet prosjektet etter ferdigstilt nettside
Beslutninger blir ikke tatt på bakgrunn av en datadrevet analyse, men heller en magefølelse
Vi i Hensikt lager søkemotoroptimaliserte nettsider med engasjerende innhold, og hjelper til med å lage en innholdsplan basert på søketrender. På den måten vet vi at kunden har innhold som er tilpasset de forskjellige sesongene, basert på datadrevet fakta, ikke synsing. Vi produserer mye innhold for mange bransjer, og har et nettverk av produsenter for å sikre at alle våre kunder får den kompetansen de trenger for å skape innhold som kundene deres er interessert i.
Trenger du hjelp med å utvikle dagens nettside?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan vi mener prosessen rundt utvikling av nettsider bør være for å være konkurransedyktig i dagens marked.